fot. AJ
Wyskacz zbędne kilogramy na trampolinie!
Każdy rodzaj aktywności ruchowej gwarantuje poprawę kondycji, nastroju oraz pomaga w zrzuceniu zbędnych kilogramów... Oczywiście pod warunkiem, że połączona jest z wytrwałością w dążeniu do wyznaczonego celu i prawidłowymi nawykami żywieniowymi. Cudów nie ma i swoje trzeba wypocić! Jednak, jeśli szukacie nowego, ciekawego sposobu na spalenie zbędnych kalorii, który dodatkowo jest super zabawą - wskoczcie na trampolinę!
2017-11-10, 13:04



To się nazywa iść z duchem czasu... Prężnie rozwijające się kluby fitness nieustanie starają się urozmaicać wachlarz zajęć, wprowadzając coraz to nowsze ich formy. I w ten właśnie oto sposób do Inowrocławia trafiły trampoliny. V-Jump (trampoliny) są formą niekonwencjonalnych zajęć aerobowych, a efektywny i zamortyzowany skok nie powoduje obciążenia stawów, przez co zajęcia mogą trwać do około godziny. Ponadto specjalna oprawa w postaci laserowych świateł gwarantuje dobrą zabawę. O tym, na czym polega trening oraz o jego korzyściach przeczytacie w naszej rozmowie z inowrocławianką - Kamilą Rusinek, mgr wychowania fizycznego oraz właścicielką klubu fitness.

Na czym polegają zajęcia?

Kamila Rusinek: Trening polega na rytmicznym skakaniu na specjalnej fitnessowej minitrampolinie przy energetycznej muzyce. Skaczemy wybijając się w odpowiedni sposób, wykonując przy tym nieograniczoną ilość kombinacji tzw. kroków, łączonych w większe sekwencje. Tempo oraz urozmaicenie zajęć zależy od inwencji instruktora.

Jakie są korzyści?

Kamila: Jest to trening nastawiony głównie na spalanie tkanki tłuszczowej, a więc to na czym kobietom najbardziej zależy. W trakcie zajęć dodatkowo efektywnie stymuluje się przyspieszanie metabolizmu. Systematyczne ćwiczenia kształtują wydolność krążeniowo oddechową, poprawiają kondycję i przy zachowaniu odpowiedniej diety likwidują nadmiar kilogramów. Trening ma ponadto pozytywny wpływ na aktywację mięśni głębokich dzięki niestabilnemu podłożu. Mięśnie te dla układu kostnego są jak gorset - jeśli są mocne, utrzymujemy prawidłową, wyprostowaną postawę ciała. W czasie zajęć również intensywnie wzmacniamy i rzeźbimy mięśnie kończyn dolnych, pośladków, mięśnie brzucha, a nawet przy odpowiednim ułożeniu ciała mięśnie ramion i grzbietu. Oprócz tego, jak również podczas innych zajęć fitness poprawiamy koordynację ruchową i ładujemy się pozytywną energią dzięki uwalnianym endorfinom.

Czy każdy może uczestniczyć w takich zajęciach? Są jakieś przeciwwskazania?

Kamila: Zajęcia są adresowane do wszystkich zdrowych osób. Mogą być treningiem podstawowym lub uzupełniającym do innych form fitnessu, w zależności od celu jaki przyświeca osobie ćwiczącej. Z naszych zajęć korzystają osoby w pełnym przedziale wiekowym. Jak każda forma treningu mają jednak swoje ograniczenia. Z takich zajęć nie mogą korzystać osoby z nadciśnieniem tętniczym, chorobami serca, chorobami stawów, w tym stawów kręgosłupa, osteoporozą, astmą, zaburzeniami równowagi, dużą otyłością i wypadaniem narządów rodnych. Jeśli Ciebie to nie dotyczy spróbuj, bo warto.

Po jakim czasie widoczne są pierwsze efekty?

Kamila: Aby były efekty podobnie, jak w innych formach fitnessu potrzebne są - odpowiednia częstotliwość zajęć - minimum dwa razy w tygodniu, a także systematyczność i zaangażowanie w trakcie treningu. Efekty z zajęć uzyskujemy w dwóch obszarach. W pierwszym wzmacniamy mięśnie i zwiększamy swoją wydolność i kondycję - ten efekt występuje zawsze i potęguje się z każdym treningiem. Drugi obszar to spalanie tkanki tłuszczowej. Tutaj sprawa jest bardzo indywidualna, zależy od wielu czynników między innymi wieku, początkowej wagi ciała, bazowej wydolności i metabolizmu w momencie rozpoczęcia treningu. Kluczową kwestią dla szybkiego i zdrowego spalania tkanki tłuszczowej jest połączenie treningu z odpowiednim odżywianiem. Posiłki powinny być zbilansowanie kalorycznie i spożywane w ilościach 4-5 dań o odpowiednich porach dnia. Ważnym jest, aby się nie głodować, a przestrzegać odpowiednich reguł. Przy połączeniu diety i treningu efekty przychodzą szybko i są widoczne po kilku tygodniach.

Jeśli chcecie wyskakać sobie drogę do lepszego samopoczucia oraz poprawy kondycji, mamy dla Was dwa miesięczne karnety na zajęcia V-Jump w Studiu Rekreacji dla Pań "Victoria". Tak na zachętę! Napisz do nas na adres konkurs@inowroclawianka.pl uzasadniając dlaczego akurat do Ciebie powinien trafić jeden z karnetów. Nagrodzimy najlepsze odpowiedzi, na zgłoszenia czekamy do 15 listopada.